Sep 9, 2008

~8 Ramadhan~

Alhamdulillah aku diberikan pluang untuk smpi di bulan ramadhan..Sudah 8 hari berlalu...Sudah 4test aku telah lalui...2 lg akan dtg..in 2weeks..letih kepala otak aku..tp xpe..akn ku cube tok atasi sume dugaan ni dengan sebaek2nya..InsyaAllah..

Ramadhan kali ni benar2 mengajar aku tentang kpentigan masa..dulu bukn la aku xpasan,,tp dulu cm endah x endah je ngan the importance of time ni..Ble dgr ceramah kt Masjid UTP awl2 ramadhan lu,memg btol apa yg dikatakan oleh penceramah tu..time ramadhan ni la kite perlu belajar menghargai masa..terasa ramadhan ni lebih byk masa dr masa2 yg lain..sbb nye kite xperlu pk pasl mkn,xperlu pk byk sgt pasl hal keduniaan ni..game pn layan kurg ckit(yeke?)..hehe..

Aku cube untuk menghargai masa aku skang..gunakan masa dengan sebaeknya..tp kdg aku kcewa..dgn certain2 org ni..dia cm xpenah kesah lgsg ngan masa dia..bukn apa..Life kt u ni kn ada meeting la,klas la,mcm2 la yg melibatkn kerjasama..Aku try bg komitmen dgn cube dtg awl..buat keje on time,tak mo tanggoh2..tp yg len??kciwa2~~~xkesah a dorg xkesah pe pn,tp tolong la aprreciate org len ckit..xkn aku nk buang masa aku smata2 ngan sikap korg tu..

Ada pepatah arab"masa itu umpama pedang..jika kita tidak memotongnya,nescaya ia yg akan memotong kita"..Ambil sedikit iktibar dr pepatah ni..Sama2 la kita gunakan masa kita sebaeknya..lebih2 lg ramdhan..gunekan la masa kita bt aktiviti yg berfaedah...especially akitiviti ke arah zikrullah..InsyAllah..mari sama2 kita usaha..

ni ada link dr bharian..--http://www.bharian.com.my/Current_News/BH/Tuesday/Agama/20080908223526/Article/index_html

Ramdhan hanya tinggl lg lbh kurg 22 hari je lg..cepat2..ambik ksempatan ni..

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails