Feb 2, 2010

~Akan Ku Jumpa~

Bismillahirahmanrahim

Sedikit perkongsian lagu ini,lagu menarik yang aku dengari buat pertama kalinya dalam cerita Antara Garisan..

-----------------------------------


Ku mengatur langkahku
berjalan tanpa bayang-bayangMu
langit dan bumi setia, menemaniku
matahari menyinar tak pernah berpihak padaku
Ku kepanasan tanpa perlindunganMu.

Hari berganti hari aku masih teguh menanti
Hadir diri Mu dalam hidupku ini
Rasa kecewa ada bila kaki penat berlari
Namun yakinku Kau kan kutemui

Ku takkan pernah cuba berhenti
langkahku mencari Cinta
Yang ku tahu hanya tuk diriku
kan ku terus cari sampai hujung dunia

Kerna ku tahu akanku jumpa diriMu
dan ku kan terus menempuh mimpi-mimpiku selalu

Kulihat semua gembira
bila mengenali erti Cinta
senyuman ku beri hanya duka
bila ingin Teman tuk berbicara

Cinta jangan sembunyi
mataku kabur mencari
hadirlah dalam hidupku ini
Cinta jangan engkau pergi bila langkahku cuba
untuk mengejar diriMu


------------------------------------

"Dan tetaplah memberi peringatan kerana sesungguhnya peringatan itu bermanfaat bagi orang orang mukmin"[51:55]

4 comments:

limauais said...

cite ni mcam KCB ke?hehe..
brief cket..kalo bes,ak nk tgok..

Amin Baek said...

limauais:takde la macam KCB..tapi still a nice story to watch..tentang hati manusia yg sentiasa berbolak balik,n yg slalu shj menjatuhkn hukum pada orang..t balik umah tgk a..mst adaulangan nye..hhaha

Atikah said...

ana dah tgk cite ni.

jln cite dia bole thn.
membetulkan persepsi masyarakat bhw;

"kita semua sama.yang membezakan kita cuma iman n taqwa."


n yang apsti,hidayah itu milik Allah.
Sejahat n seteruk mana pun org 2,pasti dia masih ad peluang untuk memohon ampunanNya dan bertaubat.

Dan untuk yang sudah berada di landasan yg betul,moga terus istiqamah dan jangan sesekali mencemuh n memandang hina org lain.

nice story.


tp x ingat plak lagu tu.

Amin Baek said...

atikah:

masyarakat skrg amnya sgt ske menjatuhkan hukum...byk iktibar yang boleh diambil.huhu.syaitan sntiasa mengambil peluang mengaco kita..mcm yg digambrkn dalam cerita tu..spt seorg yang alim..upenye syaitan..

biasa nya cerita melayu mengisahkan seorg yg jahat menjadi baek..tetapi kita lupa masih ada org yg sebaliknya..satu pembaharuan gak ni..

lagu dia menarik..abes je tgk cte tu,trus cari n donlod..huhu

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails