Jun 9, 2011

~Akhirnya~

Akhirnya

Result telah pun aku perolehi.

Untuk result semester lepas,sungguh menarik dan weird sekali sepanjang sejarah hidup aku di UTP ini.

Pihak pengurusan menjanjikan result akan keluar di PRISM(sistem on9) pada 8Jun 2011,tepat jam 2.00pm.Kebetulan student final year ada briefing  untuk FYP pada masa yang sama.


Bila balik ke bilik jam 5,ingin check result,rupanya terbaca di status FB,Twitter,bahawa result hanya boleh diperoleh di Registrar.Ada problem dengan online system katanya.Biasa buat 2 semester,time time camni memang leh fokus on result jek.Tapi kali ni pulak 3semester,busy dengan registration,add drop lagi,and now tambah result.Memang tak terkejar la nak setel semua..

Dan akhirnya aku mengambil result aku pada 9Jun 2011,Jam 11.30 bersama Syazwan.

Apa yang aku boleh katakan,alhamdulillah.Mungkin apa yang diterima setimpal dengan usaha yang aku berikan pada last semester.Dan pasti ada ujian yang Allah selitkan buat aku untuk aku hadapi.

Selalunya orang hanya bersyukur pabila mendapat sesuatu dihajatkan,tapi kita juga sebenarnya patut bersyukur atas sesuatu yg kita tidak jangka,kerana itulah yang terbaik buat kita.Alhamdulillah atas segalanya.

Insyaallah,pasti besar hikmah syukur itu kepada diri kita,kerana Allah itu lebih mengetahui segala galanya.

A ? A- ? B+ ? B- ? ataupun C-?

Jangan risau kawan kawan.Syukur,tingkatkan amal.Itulah sebaiknya buat kita

Ada kata kata hikmah

"Hitunglah kesyukuranmu,bukan kesukaranmu"


Alhamdulillah!Terlerai satu kekusutan.Haha

Owh.Lupa.Ni post aku ke 300.Wohoho

8 comments:

Nasrullah Jaafar said...

haha..tahniah bro...
DL ni..kan2..hehe

baru 300??loser2..
keh3....aku dah lepas 300 dah =p

senol said...

poyo la amin

Amin Baek said...

nas:

haha..ok la skang da 300.ak stat lg lmbt kot..keh3

Amin Baek said...

senol:

woit senol..hahaha..

thanx komen..keh3

arekymz said...

tahniah2.
bnyk dah kumpul sijil dekan?
tahniah gak sbb post ke 300.

Amin Baek said...

arekymz:

hehe..tima kasih2..xde la byk pn..wuwu

thanx..xsangka gak smpi ke angka 300..hehe

Anonymous said...

congrats dok!:p

Amin Baek said...

anon:

thanx tak..haha

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails