Nov 25, 2008

~ntah la~

Bismillahirahmanirrahim...

Pada kol 6 30 tg 24hb November,akhirnya aku smpi dirumah di Melaka lg spesifik Peringit yg indah..bes nye dpt lepak2 kt umah..jalan2...ari ni 25hb aku p ke johor...jalan2 smbil ke umah sedara ..lawat pakcik aku kene dmm cikunyah...plik kn bunyik?tp agak bhy a..as xde real pnawar lg..

Mayb aku terlewat dgr brite ni,tp aku sgt gmbra nganberita ni..spe yg tak tau,...meh aku gtau..Michael Jackson da masok Islam dan nama Islam nya ialah Mikaeel..Dia  ada wt cm majlis skit a sempena pengislaman nye..dan majlis tu dihadiri yousuf Islam..tau sapa yousuf Islam??nama islam sorg penyanyi yg terkenal,cat steven..alhamdulillah trend masok Islam smakin pesat di eropah wpon pelbagai propaganda memburukkn Islam berleluasa...taktik 11sept sbnrnya lbh membuka mata org eropah tok memahami islam seterusnya membuka hati mereka tok memeluk Islam..alhamdulillah skali lg..tp kdg aku plik,knapa trend tu berbeza kt asia??asia tenggara??especially kt Malaysia..trend tu sama skali berbezaa..huhuh..agaknya dsbbkn Islam sbg agama warisan drpd parents dorg ..sbb tu Islam ni cm tak dhargai..wallahualam..aku nk komen pn,aku tak tau sgt..

Isu len br2 ni lak,harga minyak trun lg...trend miyk di pasrn dunia yg smakin menurun menybbkn krajaan brani tuk menurunkn harga minyk di Malaysia..tp pnurunannya tidak la terlalu mendadak..klu lu harga rm1.92..harga pasrn dunia 83 per barrel xslh..tp skang hrga kt pasran dunia da jd 63 per barrel da..tp skang hrga kt malaysia rm 2.00..tp ada logiknya kata datuk shahrir samad tu..klu trun mendadak,mana tau tetiba harga minyk nek balik scara mendadak..kita gak susa...xpela..harga minyk da makin menyenagkn pengguna..by the end of nov,mayb harga minyk trun lg to rm 1.85..bes2..leh fultank salu..haha...1.92-2.78-2.55-2.30-2.15-2.00...fuh..tp aku xpuas hati nya...nape harga tket bus still mahal..wtf...tket mlaka lu 31..masa raya 45 kt tmn maju a...skang harga diesel da trun bpe byk tah...ngan subsidi syarikat bus lg..tp nape stil tak trun lg..harga tket stil 40++...masa harga minyk trun lu,harga beras pn trun skali..harga kt kafe maintain sama...adoi ai...miyk naek,laju je harga brg naek..minyk trun,bukn men liat nk trun kn harga...btol2 la org yg mengambil kesemptn ni...cuba korg refer Al mutafifin..ayat 1 smpi 3 or 4...memg kene pada org2 cmni..huhu..ntah la..ni just pendapt aku jek..btol salah korg pk la sndri..wallahualam~

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails