Jun 26, 2009

~Pelbagai~

Bismillahirahmanirrahim

Kali ni,aku nk mengulas pelbagai perkara yg berlaku lately ni..Da nk hampir sminggu blog ni terbiar..huhu

1)Rusuhan besar2ran di Iran
  • Di ketuai oleh pembangkang(Mir Mousavi,Karoubi ,Rezai),mendakwa berlaku penipuan dlm pengiraan undi
  • Keganasan dlm rusuhan berlaku.Pihak berkuasa terpaksa bertindak.Sejumlah nyawa melayang
  • Ayatollah Ali Khameni,pemimpin agung menyatakan sokongan terhadap Ahmadinejad
  • Rezai menarik balik dakwaan terhadap penipuan dlm election-utk tidak menghuru harakan lg Iran..langkah yg tidak diikuti Mousavi dan Karoubi
  • Leh dkatakan tunjuk perasaan terbesar selepas penggulingan Shah Iran
  • Beberapa org ditangkap--antaranya agen CIA dan yahudi..dipercayai mereka la dalang pada tunjuk perasaan ini
  • Iran memberi amran kpd US supaya tak masuk campur dlm isu negara mereka
Yg aku bengangkan kt sini..kepada US Israel sibuk2 nk masuk campur..Mereka tau klu Ahmadinejad stay,dorg akn dpt masalah kerana prinsip Ahmadinejad..Ahmadinejad boleh la diaangap sbg pemimpin yg akan mempertahankn negara Islam yg len..klu Iran jatuh kpd org2 Iran yg bjiwa US,maka hilangla ketegasan Iran dlm isu ummah dan isu2 lain..

2)Kehilangan raja pop dunia..Mikaeel

  • Dikata kn meninggl disbbkn kegagalan jantung
  • Alhamdulillah kematiannya selepas memeluk Islam
  • Kehilangan besar dlm industri musik dunia
Sayu hati ble tdgr berita ni pagi td..tak tau kenapa aku rasa sedih..pdahal bukn la aku mint sgt dia ni..Tapi syukur sgt,org yg dulunya bgelumang ngan masalah,akhirnya menghembuskan nafas terakhirnya dlm nafas Islam..Alhamdulillah..Bg aku,dia la ikon Islam kt Europe b4 ni..Semoga rohnya di temptkn di kalangan org2 yg beriman..amin..~Al Fatihah~

leh gak refer di sini

wallahuallam..

4 comments:

Anonymous said...

hmm...bleh tau x nape jack0 2 ms0k Islam?? ahmadinejad 2 syi'ah jer p0n....

Atika Na said...

aku suka lg kat page ko nie... :)

betul ke aku dgr MJ x cnfrm dye islam ke x?

Amin Baek said...

anonymous:nape mj masuk islam nape aku xsure apa the real reason..but dr jermaine friday,abgnya..dia da tertarik pada islam sejak 1989 lg..dia byk dpengaruhi abgnya yg lebh awl memeluk islam..

ahmadinejad,dia la yg pling lantang mempertahankn palestin..org Islam lain??husni mubarak???sedangkan chavez yg bukn Islam trut lantang mengecam Israel,dan mempertahankn Palestin..

atika:yup2..best kn..aku mint gak..

eh,nape gtu lak..dia da mengucap kalimah syahadah dlm sbuah rumah,dgn berkopiah dan trut dihadiri yusuf islam(cat steven),dan beberapa rakannya yg lain..klu ko dgr jermaine friday nye ucapan,kn dia ckp.."may Allah bless u..I love u michael(mikaeel)

Amin Baek said...

dlm paper tulis mikaeel ada dkebumikan dgn cara Islam..alhamdulillah..keputusan slepas bebrapa hari perbincgn mengenainya

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails