Aug 26, 2009

~Eh~

Bissmillahirahmanirrahim

Alhamdulillah syukur ke hadrat ke Ilahi kerana terus mengurniakan aku nikmat hingga aku terus berdiri di muka Bumi Mu ya Allah..Alhamdulillah..pasan tak pasan dan hari ke 5 ke sume berpuasa..Macam mana permulaan Ramadhan kamu kawan2??hopefully ini la permulaan terbaek bagi Ramadhan kamu..Semoga masa kamu dipenuhi dengan perkara perkara berfaedah,di mana yang akan mendekatkan lagi diri kita kepada Maha Khaliq..

Aku baru sahaja menjawab kertas Test pertama pada sem ni..iaitu Probability and Statistic..entahla..aku main jawab je..betul salah tak tau la..kali aku rasakan persediaan aku yang paling kurang sekali..Dah la lately aku salu tidor awal dan tido pulak di kelas..Nauzubillah..inikah ujian Allah terhadap aku di Bulan Ramadhan..huhu..Radix telah ke telan,urutan sakti dari kawan2 dipinta,mata diregang besar utk tidak tidor..tp tetap tewas..huhuhu..Insyaallah aku akan lebih prepare untuk hari esok .Semoga esok menjanjikan hari yang lebih baik kepada aku..Test Reaction alhmdulillah telah dtunda ke minggu minggu seterusnya..subj core chemi pada sem ni..ngan prepartion yg ala kadar..klu ari ni gak jadual nye,komepm pengsan aku..hhuhu

Hujung minggu ni aku akan ke tempat yang jauh..ni la kali pertama aku ke tempat jauh untuk program seperti ini..Ya Allah,tetapkan lah jiwa ini..tabahkanlah diri ini untuk menjalani hidup ini yang penuh pancaroba..Semoga program yang akan bjalan akan menjadi titik tolak pada kehidupan aku insyaallah..

Kehidupan Chemi 2nd Year 2nd Sem yang begitu mencabar.Ada 3 lab report,3assignment(2Sepro 1 Reaction..safety br anta td)..Kadang diri ini jadi bosan dengan kehidupan ini..Rutin seorang pelajar yang bergelumang dengan Assignment yg berlambak,lab report,Test kuiz kelas..ha..bosan2 bosan2...Tabahkan la diri ini sekali lagi ya Allah..hanya Kau yang mampu mengubat kedukaan kelaraan jiwa ini..

"Iaitu orang yang beriman dan hati mereka menjadi tenteram dengan mengingat Allah .Ingatlah ,hanya dengan mengingat Allah hati menjadi tenteram".[13:28]

"Jagalah Allah niscaya engkau akan senantiasa mendapati-Nya dihadapanmu kenalilah Allahdi waktu lapang,niscaya Dia akan mengenalimu saat kesulitan...".hadith ke 19

Akhir kalam ,selamat berbuka puasa kepada kawasan v3A dan kawasan yang sama waktu dengannya--(baru kol 7.13pm..buka kol 7.27pm..hehe)

Alhamdulillah blog aku da kembali ok..nk wt post baru pn da mudah..syukur..hehe
Wallahuallam

15 comments:

nifi a.k.a beliamuda said...

tak larat pulak rasa berdepan dengan kehidupan yang sibuk macam ni.. kalau masa begini diuji dengan jatuh sakit, memang mencabar sesangat lah..

~~payah sangat ke nak post entri kalau takde navi bar tuh?

ciku said...

selamat brpuase..
smoge penuh puase taun ni..haha..
ak pon cam ko,tido awl tp lam kelas pagi/ptg ngantok gak..

p/s:layout blog ko cantek ^_^

pseud0 | nym said...

salam... nice templte.. hm, sy pown slalu ngantok dlm kelas.. tapi, tyme kat skolah dlu, my teacher ada bgthu, yg kalo kita ngantok, just urut bahagian sisi antara pergelangan tangan n pangkal ibu jari tangan sebelah kanan.. i've tried it, n alhamdulillah, mmg berkesan..

Amin Baek said...

nipi:tu la..byk2 kanlah bdoa agar kesihatan terjaga dlm masa genting skang ni..huhu..ntah..aku rasa cm susah..senang ke nipi??haha

ciku:tu la pasl..aku ta tau nape aku ngantok gle skang..pg2 b4 ke kelas segar bugar..masuk kelas kuyu..haha..thanx

applurvp:wsalam..thanx..owh yeke..k2..thanx for the tips..prektik dlm klas rini..hehe

Unknown said...

amin..slmt brpose.. 2 r..ktuk2 ak tdo.. ko pn same tyme safety smlm.xpe r, same2 r kte saling kjut mngejut kwn2 y tdo.. (korg kjut r ak..ak mmg ske tdo..haha)

Nasrullah Jaafar said...

Huh..
selamat berpuasa amin...
hmm..bab tido dlm kelas mmg sensitif ar bg aku...haha
aku xtau ar,kdg2 xngantuk pun,tapi tetibe je dunia aku gelap..haih..kritikal2...
ko ade sampai tahap cam aku tak??

Abu Huzaifah said...

amin,aku taw ko x pose smlam.....jgan tpu

Amin Baek said...

azura:selamat berpose gak..haha..bukn safety je..sepro reaction probstat safety sume aku tdo..nasib rini tak tdo..yeah..hehe..ko memang..manjang tdo jek.hhe..(da a kantoi ngan dr saikat tak p tuto..haha)

nash:selamat berpose gak..jahha..lom lg cmtu..aku lately ni jek..biasa ok jek.haha

abu:hahaa...ko bukn sama gak ke??makan roti canai kn..hoho

nifi a.k.a beliamuda said...

nak kate senang, aku dah tak gne blogspot dah.. tapi dulu aku selalu taip je address blogger tuh.. rasa cam tak menarik lak ada navibar tuh.. tapi, depend pada diri lah kan.. hehe

Mummy Yana said...

saje nk nyebok kt blog ko amin..


da da amin..

p wat keje nun..

asek tgk blog j..

haha~~

(men2 jek) peace.....:;p

Amin Baek said...

lyana:ceh...skati ko je nk nyebok2 sini..da da..xleh2..haha..bia la..aku tgk blog sambil wt lab repot tau..haha

Syuhaidah Rahmam said...

go2 amin..tabahkan hati..hehe..;)

rozanna said...

hdup ni mmg byk dugaan kn.hurm.

~ ira sshi ~ said...

banyakkn bersabar...
life without challenges is not life..
=)

Amin Baek said...

syuhaidah:insyaallah

rozanna:hurm..itulah khidupan di dunia..

irachan:insyaallah..apa makna idop if takde cabaran kn..2:286

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails