Aug 2, 2009

~Fikir sejenak~

Bismillahirahmanirahim

Dengan nama Allah,ku mulakn bicara di post ini..di balik kekalutan yg melanda bumi skang,masih terdapat hikmah di sebaliknya..Di saat inilah,kita merasakan diri ini sgt lemah..dengan hanya wabak selesema,habes satu dunia gempar..

Baru wabak selesema..Blom lg,janji Allah,di mana manusia dan gunung menjadi seperti kelakatu pada hari kiamat kelak,planet2 blanggaran sesama sendri..nauzubillah..sungguh dasat..Adakah kita bersedia menghadapi itu sume??dah ckup ke amal kita??

Tapi manusia mudah leka..mudah lalai..itulah fitrah manusia..hanya mengingati Allah swaktu dlm kesulitan..Bila da masuk stadi week,time tu la p berjemaah,baca alquran bagai nk rak..bukn xbgus..bgus la tu..tp jgn jadikan ia sbg musim bertuhan..hanya pada waktu2 tertentu

TANPA,CINTAMU AKU RESAH,
TANPA,KASIHMU AKU HAMPA,
TANPA DIRIMU AKU MATI
,

Cube hayati bait2 lagu Tanpa dr Sixth Sense ni..cuba byangkan apa jadi ble Allah tidak bersama kita..Ble kita hilang semua nikmat yg Allah bg..

"Kau lah tempat kami menyembah dan kepada Kau kami memohon pertolongan"[Al Fatihah:5]

Ya Allah,jauhkan lah segala musibah dari hambaMu yg lemah ini..Kami tidak punya sesapa selain Mu..Hanya kepadaMu kami bergantung harap..Kau selamatkanlah tanah Al Quds dari Yahudi Laknatullah.Amin ya Rabballamin..

4 comments:

budak baju hijau lagi said...

:-)

sap said...

atlast,
de gak org quote lagu 2
:D

wz said...

kdg2 manusia lupa...
kdg2 manusia alpa...
termasuk lah driku ini..
;(

Amin Baek said...

budak baju hijau lg:ko pki bj hijau lg rini??haha

sap:hehe..tema yg kene tok post kali ni

wz:ye..fitrah manusia..huhu

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails