Aug 5, 2009

~Upenye da post ke 102~



Bismillahirahmanirrahim

haha..baru pasan,post aku pling hangit b4 ni,upenye post ke 100 aku..xsangka akn sampi ke angka 100..since aku bukn pnulis yg baek,n bukn sorg yg sgt celik IT..tima kasih2 kwn2 yg membantu aku dlm berblogging..

Sebenar nk cte pasl gmbr di atas..juga terpampang di muka depan akhbar Berita Harian..terasa tenang di saat memerhatikn gmbr tu..selama ni da byk sgt kepala pening tatkala memikirkn hal politik..alangkah bestnya satu hari ,kedua pemimpin ni,beganding bahu memajukn negara bersama2..Rakyat didahulukn,pencapaian dan Islam diutamakan..Subhanaallah..

Aku sbnarnya masih menginginkn kerajaan perpaduan..plaksanaan nye aku xtau la cmne,yg aku pasti,kdua2nya berkongsi kuasa,dan bersama2 memajukn negara..

Ada kawan penah komen kt post aku berkaitan kerajaan perpaduan..di katakn PAS menolak kerana sjarah dgn BN suatu ketika dahulu..katanya mayb PAS xdpt melupakan nya..btol juga,kita manusia biasa..pasti berasa cmtu gak..tp bagaimana PAS boleh melupakan kata2 Anwar semasa dlm UMNO yg mengatakan pemimpin PAS hanyalah badut2 di sarkas...dan sekaligus bekerjasama??

Perpaduan boleh dicapai,dengan pelapangan dada,para penyokong fanatik,para pemimpin yg lain..Insyaallah..

Tahniah PAS selangor..korg hentam Ronnie Liu tu abes2..hampes nye org..Lucutkn je trus..jgn kasi jwtn..

da 11 org meniggal dsbbkn H1N1..da 4 org di Melaka..huhu..adakah H1N1 satu bentuk hukuman,kerana kelalaian kita??kita manusia yg lalai..Cube kita renungi surah ar rahman..pertanyaan dari Allah kepada kita,berapa byk nikmat Allah yg telah kita dustakan..yg diulang sbyk 33 kali..huhuh..sama2 kita bermuhasabah..

wallahuallam

11 comments:

IrshadBanuri said...

wa...
dh 102 post...
tahniah2..

dah >100 juga said...

kamu dah lepas 100? saya pun baru jugak.. haha... sikit je kan?

terry bogart said...

huhuh


kerajaan perpaduan..aku no komen..coz pnghuraian secara detail..aku xdapat dengar lg..

yg sure...utp tngah cuti ni..he2

Rozaidi Toha said...

betul3.....

rozanna said...

sory sj je nk nyebuk kt cnie..hehe.
congratz la kt pakcik,da byk da mengep0st bhn bepaedah tuk dibace.da berat0s tue..haha.congratz2

Amin Baek said...

irsyad:tima kasih2..hehe

nipi:nipi yg ske menyamar skang..haha..agak skit a..tak trasa pn..xsmpi stahun da smpi 100

terry bogart:memg la xdpt penghuraian dtaill..blom laksanakn kot..haha..tp cuti da nk abes..huhu

rozaidi:hurm..still waiting for the unity of muslim..adakah mungkin??

rozzana:cet..menyebok tol..haha..tima kasih2

rozanna said...

huh.slh eja nme ak tue

Amin Baek said...

haha..typo la..double N..

Amin Baek said...

nmpknye da 14 org meninggal..inalillah..

rozanna said...

14 org ke?hurm da la kt mlk pn dgr2 truk.haih.riso2..

Legacy said...

amin besar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails