Sep 22, 2009

~Singkapan Ramadhan dan Syawal~

Bismillahirahmanirahim..

Syukur ke hadrat Illahi dn limpah kurnianya,kita dan aku sendiri masih bernafas dengan organ pinjaman Allah dan oksigen kepunyaan Allah ini..Alhamdulillah..Bersyukurlah kita..

Tujuan kali ni tak lain tak bukan ingin mengupas serba sedikit kejadian2 berlaku sepanjg Ramadhan dan Syawal..yg nampk impak pentingnya dalam manusia sejagat..

11sept..(Ramadhan)
  • Satu perhimpunan anti Islam diadakan di Kota London..ada satu persatuan--hentikan pengislaman eropah xsilap aku,mengadakan demonstrasi di hadapan masjid..Orang Islam turut turun untuk memprotes demonstrasi ni..keadaan agak huru hara..huhu..menyedihkan keadaan umat Islam di sana..penafian yg cukup ofensif thadap orang islam..Sebenarnya,realiti sebenar,selepas kejadian nine eleven,trend yg dharapkan yahudi/kafir supaya Islamophobia semakin tebal nampk tidak menjadi realiti..tetapi trend yg berlaku ialah trend orang masuk Islam beramai2..alhamdulillah..Ini kerana mereka mencari sendiri penyelesaian.solusi pada persoalan mereka..Mengapa Islam dtuduh teroris..akhirnya,kebenaran dtemui..sungguh hidayah itu milik Allah..subhanallah..jadi mungkin mereka agak gusar dengan perkembagan ini..

Syawal
  • 2rakyat palestin telah dtembak..Sayu melihat kn video jenazah mereka diusung dan diringi pejuang2 palestin yg bersemangat..Sungguh yahudi tidak pernah puas membunuh orang2 Palestin..
  • Umat Islam di Italy telah dilarang untuk mengerjakan solat sunat Aidilfitri di dalam masjid.Surat permohonan telah dihantar,namun dtolak oleh kerajaan..Jadi mereka mengambil inisiatif untuk bersolat dtepi jalan..btol2 di tepi jalan..subhanallah..dgn jemaah yang ramai,situasi itu mendapat tarikan umum yang begitu tertarik..smoga lebih byk hati2 di buka untuk Islam..amin..
wallahuallam

Dan tetaplah memberi peringatan memberi peringatan kerana sesungguhnya peringtan itu bermanfaat bagi orang2 mukmin"[51:55]

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails