Sep 5, 2010

~Tarik balik~


Ceh.Terupdate lagi.

Kali ini berkenaan iklan TV3 sempena AidilFitri yang bakal menjelma.

Saranan aku,tolong tarik balik iklan tersebut!!

Kenapa?

Tengok sendiri yok.


Aku tak pernah tengok terus dari Televisyen,almaklumlah lama tak tengok TV.Tapi mengikut sumber sumber,memang ada ditayangkan.

Santa Claus?
Bunga ?
Api?

Mana unsur Islam yang dibawa?Lagi jelas unsur dari agama agama lain

Pelik kenapa tiada orang di TV3 yang peka berkenaan isu ni.Adakah tiada orang Islam lagi di TV3?Rasa Farid Redzuan seorang Islam gak.Atau pun penerbitnya bukan Islam?Allahuallam.Sekadar pertanyaan.

Elok sangatlah ditarik semula.Jangan memcambahkan benih benih unsur tak logik dalam pemikiran kanak kanak.Jangan diserang lagi pemikiran mereka dengan menda menda sebegini.

Kalau sudah takde idea sangat pun,putarkan je balik iklan iklan PETRONAS berkenaan AidilFitri.Lagi puas hati.

TARIK BALIK!!

note:Lagi suka iklan PETRONAS yang mesejnya sampai dan begitu mudah difahami
note:note:"hati,limpa semua ada mak"
note:note:note:Selamat menghabiskan baki Ramadhan dengan sebaiknya

Wallahuallam

Blogger Templates
Muhammad Aminuddin Ishak
Taman Pulau Gadong Jaya

"Dan tetaplah memberi peringatan kerana sesungguhnya peringatan itu bermanfaat untuk orang orang mukmin"[51:55]

13 comments:

Hazwan Arif said...

klaka giler iklan ni..haha

Amin Baek said...

hazwan arif:

macam deepavali pun ada jugak aku tgk..aish..

Syazwan Zubir said...

ni bajet nak satu malaysia la ni..sume ade..ngarut tol

Luqman Al- Hakim Bin Foaad said...

assalamu.
aha.
baru tgk iklan ni 2 hari lpas.
n teros sy ckp kat member serumah.
"santa clause versi melayu"
dorg (kwn2) pon ckp mcm nak sambut krismas lak..
ish3.
mmg patot ditarik balik..

Amin Baek said...

syazwan zubir:

kalau satu malaysia sume kaum ada,boleh terima lagi..

ni agama bercampor2..tak paham ak..

Amin Baek said...

akim:


tu la pasal..ngarot sungguh..

tadi dgr berita,alhamdulillah

da ditarik balik..

Syazwan Zubir said...

yup..diorg da announce tarik balik iklan tu..

Slave of Almighty said...

Salam akh..

Astagfirullah.. Na'udzubillah

Parah sgt dh ni.. Prayaan Islam pn nk dcampur2kn dgn istiadat serta kpercayaan agama lain..

"Untuk kamu agama kamu, untukku agamaku"- Al-kafirun

Ana stuju ngn enta.. TARIK BALIK !!

Ya Allah, peliharalah agamaMu di hati2 kami, umat Islam.

Amin Baek said...

syzwan zubir:

syukur..klu tak,nant2 budak2 skang,da besar..nak raya tnggu santa paki kopiah dtg depan umah..ish2..

Amin Baek said...

SOA:

masih menunggu jika ada pendedahan dibuat..siapa sebenarnya yg mendesign iklan tersbut..mana tahu seorang non muslim?

ghawzul fikr semakin hebat..hatta di tayangan media perdana pun,da bnyk unsur2 ini..huhu

alhamdulillah.sudah ditarik balik..spatotnya tv3 lebih alert dgn isu cmni..da la br2 ni kes orang hina Allah,kemudian iklan ini pula.Bertimpa2 masalah.

hazwan elnino said...

min..nti dtg lepak umah aku..hoho..

Amin Baek said...

wanted:

komen takde kene mengena..haha

boleh2..ingt nk lepak weekend ni,tp malam2 ada hal a..

insyaallah weekday k je kot.

Fareast Al Muhandisu said...

APCO2... haish... lol

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails