Jul 11, 2011

~Cita cita aku~


Sedang aku blogwalking ke blog blog member,akhirnya tersinggah di blog Lelaki Pejuang ini.Menceritakan tentang cita cita beliau untuk mempunyai satu library kecil di rumah.

Tertarik pulak dengan content itu,aku pun nak share la serba sedikit keinginan aku.

Aku juga menyimpan cita cita untuk mempunyai sebuah ruang khas untuk diletak segala bahan bacaan aku.Kalau nak kata library tu,taklah sebesar tu,mungkin aku mengimpikan sudut membaca(macam da zaman sekolah pulak),di mana akan aku letak buku kat situ,kerusi malas,kipas angin.Fuh.Mesti kasi selesanya.

Tujuannya,untuk menggalakkan diri aku untuk membaca.Sebenarnya sejak azali lagi,minat aku bukanlah membaca,tapi bila cikgu tanya salu je jawab membaca.Nampak bergaya dan intelek.Padahal buku sentuh pun bila ayah aku suruh.Haha.

Tapi alhamdulillah,life di universiti,sedikit pencerahan,sedikit dokongan dan sokongan dari kawan kawan sekeliling membuatkan minat aku untuk membaca bertambah.

Di tambah pula dengan entry Encik KeretaMayat,yang menggalakkan untuk membeli rak buku dengan gaji yang pertama.Aku cukup terinspirasi dengan entry tersebut.Aku pun terus menyimpan cita cita untuk memperoleh rak buku dengan gaji pertama aku.Biarlah tidak berisi pada awalnya,tapi pasti kita akan mempunyai keinginan untuk mengisi rak itu.Pasti!

[Rak di UTP.Berazam tuk isi lagi.]

Dan alhamdulillah,tanpa menunggu gaji pertama aku,aku da memperoleh rak buku aku sendiri yang pertama(b4 ni share2 je).Sumbangan saudara tersayang,Raja Shamsuri yang menginfakkan aset beliau.Haha.

Syukur lagi,dengan duit buku yang baru dimasukkan oleh PETRONAS,aku dapat menambah lagi koleksi buku yang dibeli dari Pustaka Iman.

Hati Sebening Mata Air.(Rekomen oleh kawan.Hnya baca Dari Hati ke Hati karya Amr Khalid b4 ni)
Cinta Di rumah Hasan Al Banna
Tarbiyah Hasan Al Banna

Nota Fikir untuk Zikir(Macam da lambat je aku ni.-_-)
Menjadi Aktivis Kreatif


Moga semua ini bermanfaat buat diriku.

Bila duit buku masuk,aku sibuk cari buku buku yang best,tapi ada kawan yang lain,sibuk mencari persiapan kahwin guna duit buku.T_T..Hahah.

"Bacalah(Belajar) dengan nama Tuhanmu yang menciptakan"[Al Alaq:1]

Wahyu pertama untuk Rasulullah.Jom membaca.

2 comments:

Jamal Rafaie said...

Mungkin juga baca buku BEDUK DIKETUK, memang mantap! Buku yg baru dari Ustaz Pahrol..

http://jamalrafaie.com/2011/07/segalanya-tentang-ramadan.html

izzat zainal said...

sy pon ada rak buku..hihi..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails