Dec 31, 2011

~The End~

Lama aku tak update blog.Mungkin kerna hambatan kerja dan tugasan yang dihadapi selaku pelajar final semester.Dan alhamdulillah,semalam selesai kesemua urusan melainkan beberapa urusan minor untuk tugasan akademik di UTP.

Semalam juga berlangsung  CJ7 Farewell Dinner.Dinner yang terakhir buat Chemi Jan 07 di UTP dan dinner yang dinanti nantikan sejak beberapa minggu yang lalu.


Kalau namanya dinner,pasti berkaitan dengan makanan.Tapi semua tu,awal awal aku da tolak tepi,sebab aku hanya fikir yang inilah gathering yang terakhir bersama sama CJ7 as a student.Dan alhamdulillah,it was awesome.Bila memerhatikan kawan kawan di sekeliling,memang sesuai persoalan MC,"Who has changed the most?".Kawan kawan yang aku mula kenal tika di foundation,majoritinya berubah.Mungkin bukan fizikal,tetapi their innerself.Yang dulu sangat "budak budak",tapi sekarang,dia pulak yang paling matang.Tenang dalam setiap tindakan.Kalau nak diceritakan pasal perubahan fizikal,of course lah jelas jelas.Haha.OK.Aku salah seorang mangsanya.

Dari malam tadi hingga ke pagi ni,aku tidak habis habis flash back the memories.Dari keadaan di lecture hall,di lab physic bersama Ahseng,Adi,Hamzah,Bell,Kamil bersama Mr Lai.Haha.Kemudian masuk undergraduate,the joy,the struggle yang dulunya rasa pahit,dan kini manis semanisnya.Bahkan aku merasakan tidak kisah untuk mengulanginya lagi.

Kini tinggal few days in UTP,dan pastinya,banyak muka muka CJ7ians yang akan dilihat buat kali terakhir di dinner semalam.Yang akan dijumpa ketika Final Exam nanti hanyalah kawan kawan mengambil specialization yang sama dan beberapa kawan yang mengambil subjek yang sama.Moga semalam bukanlah pertemuan yang terakhir,tetapi permulaan kepada pertemuan fasa baru dalam kehidupan.

Apa pun,minta maaf sangat sangat kepada rakan rakan,baik lelaki atau perempuan,kepada Chemical Assesment,team futsal aku di UTP,housemate aku selama beberapa tahun,(kecuali Final Sem),mohon ampun banyak banyak selama kita berkawan,pasti banyak salah silap aku pada korang.Mohon halal ilmu,makanan,dan lain lain.All the best in your future!!Be a good engineer.I mean a good muslim engineer.Serve the society,religion and the country.Moga kita bertemu kembali dengan keadaan yang lebih baik,dan mungkin pertemuan ditemani dengan anak anak dan isteri.Hehe.

Pagi ni,aku akan ada meeting bersama sahabat sahabat yang juga merupakan meeting terakhir bersama setelah aku melepaskan segala tanggungjawab aku kelmarin.Benar benar akan merindui keadaan di UTP.Moga Allah sentiasa bersama kita semua.

note:Moga GG CJ7 tidak akan berkubur begitu sahaja
note:Da nak kawen,roger roger la kawan2..Insyaallah cuba hadirkan diri
note: CJ7,I will always miss you.UTP,you will always in my heart.

4 comments:

Hazwan said...

Mr Lai yg serius..xleh nk bwk bergurau haha...

gudlak for ur future min~

Amin Baek said...

Hazwan Arif:

Hahah..Mr Lai,so serious..keh3..

gudlak gak yau..xpe..1sem je lg yau..ada hikmah semua yg jadi

Asyraf Maskan said...

Kad kahwin jangan lupa post kat gg haha

Amin Baek said...

acab:

no prob..aku siap emel sorang2 lagi..silap besar a kalau xdtg..haaha

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails