Dec 3, 2011

~Petang yang damai~

Semakin lama masa berjalan,semakin masa bergerak ke hadapan,semakin pendek usia aku di dunia ini,semakin banyak perkara yang aku sedar.Benarlah kata orang yang pegalaman itu mengajar kita.Kita hidup dengan manusia tetapi di bawah pengawasan Tuan Empunya Dunia.Ada orang ragamnya begitu,dan ada juga orang ragamnya begini.Aku juga punya ragam sendiri,dan kau juga punya ragam sendiri.Buatlah apa sahaja yang kau mahu dan aku mahu,asal masih berbataskan syariat.Manusia itu akan terus berkata,bercakap,dan mungkin juga mengutuk,tapi sekali lagi aku ulang,kita di bawah pengawasan Tuan Empunya Dunia.Hanya Dia yang menilai.

Yang penting,kita usah hipokrit.Jadilah diri kita yang sebenar.Jadilah abdullah yakni hamba Allah.Bila da kata hamba,buatlah cara hamba.Usah buat perangai macam tuan.Hamba harus patuh pada arahan Tuannya.Bila buat silap,itu lumrah.Kita manusia.Tuan kita akan memberi tunjuk ajar.Bila da diberi petunjuk,perbetulkan kembali.Tapi bila kita ulang balik kesilapan itu,itu atas tanggungjawab kita.Kita sudah tahu.Tapi kasih sayang Tuan Empunya Dunia,sentiasa memberi peluang pada hambaNya untuk bertaubat.

Aku adalah hamba.Kau juga adalah hamba.Mohon dengan sangat supaya Tuan Dunia mengampuni kita.Amin~


Emosi yang bercelaru,boleh membuatkan fikiran bercelaru.Ada pendamainya...

2 comments:

Nasrullah Jaafar said...

tenggiri cencaru tauge tauhu...
hari celaru siapa yg tahu...
hehe (^_^)

Amin Baek said...

nash:

gigit kuku,pegang bahu..
eh,aku pun tak tahu..

ahaha

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails