Nov 19, 2008

Bismillahirahmanirrahim.

Post kedua for this morning..da lame nk publish this post..tp dsbbkn ngan exam,tu yg tak terupload2 pn..huhuh..


Nape aku letak gmbr ni??printf("I am a full time muslim");
Gmbr ni la jd wallpaper laptop ku skang..aku sungguh tertarik dengan ayat itu..serta merta aku teringat ayat ni:
"Wahai org2 yg beriman!Masuklah kedalam Islam secara keseluruhan dan janganlah kamu ikuti langkah2 setan..Sungguh ia musuh yg amat nyata bagimu"{Al Baqarah:208}

Apa yg dimaksudkan dengan masuk Islam secara keseluruhan????Apa yg aku phm kt sini,mcm ayat kt atas la,'i am a full time muslim'..Setiap masa kita adalah muslim,stiap apa yg kita buat mst la berlandaskn agama..

Kadang mentaliti umat Islam sekarang ni,lg spesifik melayu kot..Klu baca quran tu,mst kt masjid jek..klu nampk org dok kt stesen bus,dok bc quran mini tu,dorg jd plik lak..whats the prob..ada ke dlm quran ckp kene bc quran dlm masjid sj??

Yg aku phm lg ngan ayat tu,praktikkn semua aspek dlm agama la..i mean sume kene berlandaskn agama..just contoh k..cm sorg laki,solat kejap  ada kejap takde(cm biskut),tp ble cte bab kawen,huh..laki kene kawen 4..sunnah nabi ni..nmpk tak pe yg aku nk smpikn??ada je certain2 org ni,ambik aspek agama ni certain2 part je..yg mana mereka rasa aspek tu akn memudahkn mereka,mereka akn pegg mende tu..walhal ada lg aspek yg ditingglkn..

Islam ni da ckup lengkap da..merangkumi sume aspek kehidupan ..cubalah praktikkn semuanya dan masuk lah kedlm Islam secara keseluruhan..Br kita akn rasa keindahan Islam tu sendiri..Ni tok mengingtkn diri aku gak..seringkali tewas pd ajakan syaitan durjana..huhu..kdg2 menyebabkn aku lupe dan leka..sesungguhnya syaitan ni memg musuh yg nyata bg kita{2:208}..dan cara serangan nya.

"Kemudian aku pasti akan mendatangi mereka dr depan dr belakang dr kana dan dr kiri mereka..Dan engkau tidak akan mendapati kebaykan mereka bersyukur"{Al A'raf :17}

Ni kita da nk stat cuti ni..jagalah diri korg sume baek2..aku memg yakin sesungguhnya kt umah ni,dugaannya lg besar dr kt U ni..Solat jgn tinggl,klu boleh awl waktu..jgn lupa bc quran..berbakti la sbyk mungkin pd parents,family korg..gune kn cuti ni sebaek mungkin k..

"Sungguh ,Al Quran ini memberi petunjuk ke (jalan )paling lurus dan memberi kabar gmbira kepada org mukmin yg mengerjakan kebajikan  bahwa mereka akn memperoleh kebajikan yg besar"{Al Isra':9}

Gudluck for ur result ...hopefully dpt pe yg korg nk and what u deserve..Insyallah..sbrg kesilapan harap dimaafkan dan tolong btolkn...aku insan biasa..pnuh dengan ketidaksempurnaan dan cacat cela..tq..Wallahualam~~

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails