Aug 19, 2011

~Cetusan minda~

Di sebalik kekalutan fikiran,aku gagahkan diri untuk aku berfikir.Ke mana hala tuju,ke mana destinasi aku.Adakah aku di jalan yang sepatutnya ,atas  jalan lurus itu?

Manusia begitu fragile.Kanan kiri aku semuanya manusia.Kau dengan cara kau.Aku dengan cara aku.Kamu dengan cara kamu.Masa terus bergerak berdetik meninggalkan aku.Laju umpama angin.Sedar sedar,aku sudah terlepaskan masa masa lampau.

Ramadhan hampir sampai penghujungnya.Kedatangannya aku raikan.Kiri kanan manusia berubah.Sebab itu aku katakan manusia ini fragile.Jika dulu solat diabaikan,kini dijaga.Jika tilawah diabaikan,sekarang menjadi teman setia.Jika solat di bilik menjadi pilhan utama,sekarang penunggu setia di saf pertama.

Artis yang dulu hampeh sekarang bertransformasi.Kagum aku melihatkan putaran alam,anjakan paradigma hebat dari mereka.Kadang kadang aku cemburu.Hebatnya hidayah Allah mengubah manusia.Totally different.Aku ingin sangat sangat merasa rasa itu.Rasa menukar diri sepenuhnya.Tapi aku takut,jika aku ditakdirkan begitu,aku tak mampu berubah.

Aku cemburu.Aku kagum.Aku terinspirasi.Cukupkah amalan aku ini?.Aku ingin terus berlumba.Allah,kurniakan aku kekuatan.

note:Moga kamu dan aku sentiasa istiqamah
note:Selamat menyambut 10 malam terakhir.

2 comments:

Hazwan said...

sungguh hebat kamu berkata-kata =D

Amin Baek said...

hazwan arif:

ahaha..hebat la sgt..

cuma meluahkan rasa..haha

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails