Jun 6, 2010

~Entry Pasca 3rd Year 1st Semester1



Alhamdulillah,hari ini adalah hari ketiga penulis berada di rumah.Semester 3rd year 1st semester telah berakhir dengan kertas peperiksaan akhir semester Process Plant Design.Sekarang hanya menunggu result yang tak dapat diramal bagaimana.Dengan semester yang agak mencabar lagi.

Penulis terus sahaja berkemas setelah habis peperiksaan.Kali ini kemas dengan sepenuh hati,kerana kena membawa pulang semua barang ke rumah.Tak boleh tinggal tinggal di hostel lagi.

Selamat tinggal Housemates V3A-S4,Azfar,Nasrullah,Safwan,Syazwan,Zakwan,Adi,Khairuddin,Kamil dan juga Syafiq.Jangan rindu rindu aku.Hahaha.Just keep in touch.

Selamat tinggal pada bilik aku V3A S4 6, yang best,bersih,kemas dan mempersonakan.hehe.Suka sangat bilik ni,strategic dengan semua tempat.Dekat dengan surau(kalau azan tu kompem terbangun a.),dekat ngan tempat meeting(V3 cafe),dekat dengan dapur dan peti ais(btol2 depan bilik),dan juga dekat dengan kelas.

[Hanya tinggal kenangan]

[Bersih kan?haha]

Alhamdulillah,bergerak dari Tronoh ke Melaka dari pukul 730malam dan sampai kira kira jam2.00pagi.Agak lambat sebab ada berhenti beberapa kali kerana ayah penulis yang agak keletihan.Tidak dapat tidur hari sebelum ke Perak tu.

[Motor bergerak di atas kereta]


Melaka sekarang pun da banyak berubah.Macam macam menda baru wujud tetiba,Nak nak da dekat ngan SUKMA yang berlangsung 10-19June 2010 ini.Jom ramaikan Melaka.hehe.

Tapi,satu perubahan yang penulis nak share bersama di sini ialah,kewujudan Radix  Fried Chicken di Melaka.Bila akak bagitau pasal ni,terus ajak dia ke sana.Apa yang penulis nak tekankan di sini,adalah kewujudan alternative bagi produk produk yang perlu diboikot.Kalau dulu kita asyik McDonald,kita asyik KFC,sekarang mari kita beralih ke RFC.Insyaallah satu produk oleh orang Islam.Petugas di kaunter juga menyedapkan mata memandang.Yang wanita nya menutup aurat dan bertshirt labuh.Jadi,ayuh ke RFC.Orang Islam maju,mata pun boleh terjaga.haha.

[Cantik warna tema dia-Oren]

Pada saat penulis menaip ini,kapal Rachel Corrie,kapal yang dalam misi kemanusiaan ke Gaza,telah ditahan askar yahudi.Sama sama lah kita mendoakan keselamatan mereka.Semoga Allah memberikan yang terbaik untuk mereka.Insyaallah.

Di suratkhabar suratkhabar tempatan,penuh berita berkenaan demonstrasi membantah perbuatan Zionis menyerang kapal Mavi Marmara baru baru ini.Penulis merasakan gelombang kali ini lebih hebat dari serangan Israel ke atas Gaza 2008 dahulu.Kini,hampir semua mengambil tahu.Alhamdulillah.Dan di surat khabar,ada juga pembaca pembaca meminta suratkhabar tu menyiarkan senarai produk produk yang berasal dari Israel dan perlu diboikot.Penulis juga berminat untuk menyumbang walaupun dia tak baca blog ni.hehe.Sila klik sini,sini dan sini.

Hari Isnin ni,7june,akan bermulalah kehidupan yang baru untuk diri ini.Penulis akan memulakan latihan industry.Cuak cuak.Dokumen semua da siap.Tinggal nak bawak je ni.Syukur tempatnya tak begitu jauh dari rumah.Kira kira 15minit sahaja.Semoga Allah permudahkan urusan ku dan kawan kawan.Insyaallah

Kat mana aku intern nanti?
Sini 

ke

sini?


Wallahuallam
Blogger Templates
Muhammad Aminuddin Ishak
Universiti Teknologi PETRONAS

“Dan tetaplah member peringatan kerana sesungguhnya peringatan itu bermanfaat untuk orang orang mukmin”[51:55]

2 comments:

Zanaishi said...

salam..
hehe..ade tiga perkara je nk ckp..

first..sama2la kte doakan keselamatan aktivis2 yg menaiki kapal Rachel Corrie..
2nd..nnt jgn lupa blanja ak plk mkn RFC tue ye.ak pn xtau sbnrnye kewujudan restoran tue di mlk,pas bc ur blog br tau..huhu.
3rd..selamat ber'internship'.dgr ckp bos tau, n jgn tido dlm opis!hek3..;p

Amin Baek said...

salam..hehe..

xde duit..elaun xdak lagi..hoho..

ada2..kt mydin ayer kroh.nant p la singgh..

thanx2..da sminggu da pn..huhu

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails